Zakończyła się ogólnopolska kampania promująca Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach, która była efektem zdobycia przez obiekt złotego certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej. W ostatnich miesiącach dzięki działaniom pod nazwą #OdpoczywajwPolsce można było oglądać filmiki promocyjne, przeczytać ciekawostki o tarnogórskich podziemiach, czy też wziąć udział w konkursach i wygrać bilety do kopalni.
Na stronie nagradzanych obiektów została stworzona osobna zakładka poświęcona tylko kopalni. Nacisk położona także na Facebook. Na profilu Poland Travel średnio co kilka dni pojawiały się ciekawostki dotyczące naszych podziemi oraz konkursy, dzięki którym w Tarnowskich Górach będziemy gościć turystów z całej Polski. Reklamy sponsorowane mogły dotrzeć nawet do milionów użytkowników.
Turystyczny oskar został wręczony 28 listopada 2019 r. W gronie kilkunastu wyróżnionych tarnogórska kopalnia była jedynym obiektem z województwa śląskiego. Kampania została zaplanowana na rok 2020, ale z powodu pandemii koronawirusa i zamknięcia obiektów turystycznych, trzeba było ją przełożyć.
Celem konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej Polski. POT nagradza produkty, które wyróżniają się na tle branży i dają turystom wiele możliwości na spędzenie wolnego czasu w ciekawy sposób.
Kategorii jest kilka, ale najważniejszą nagrodą jest właśnie Złoty Certyfikat, który może otrzymać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym Certyfikatem POT. Rywalizacja była bardzo zacięta bo nominowane były inne doskonałe produkty, tj. Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i Green Velo Wschodni Szlak Rowerowy.