icon-news

Kopalnia srebra w ofercie japońskich biur podróży?

Aktualności 18.12.2018

Czy Tarnowskie Góry i tutejsze zabytki UNESCO znajdą się w ofercie japońskich biur podróży? Jest na to duża szansa. Miasto gwarków odwiedzili właśnie przedstawiciele 10 liczących się na rynku touroperatorów i agentów turystycznych z “Kraju Kwitnącej Wiśni”.

Wizytę Japończyków zorganizowała Śląska Organizacja Turystyczna we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Tokio. “Japończycy są bardzo nastawieni na obiekty UNESCO, stąd w programach znalazła się m.in. Zabytkowa Kopalnia Srebra, najnowsze polskie miejsce światowego dziedzictwa” – komentuje przedstawiciele Śląskiej Organizacji Turystycznej.

W programie wizyt studyjnych znalazły się obiekty UNESCO o dużym potencjale, ale jeszcze mało znane w Japonii. Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach jest na tej Liście dopiero od półtora roku.

Japończycy odwiedzili kopalnię dwukrotnie. “Nie było jednak tradycyjne zwiedzanie z przewodnikiem. Japończycy chcieli zobaczyć jaki potencjał drzemie w naszej kopalni, oglądali ekspozycję multimedialną, salę kinową, restaurację oraz clue całej wizyty – podziemia górnicze będące na Liście UNESCO” – mówi Zbigniew Pawlak, Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Tarnogórskiej, które kieruje kopalnią.

 

W skład pierwszej delegacji weszli przedstawiciele Kaguya Reise Bureau i Tee Style Co. Ltd, dwaj najbardziej znaczący touroperatorzy, którzy organizują wycieczki do Polski na zlecenie największych agentów, a także G2 Travel Japan zajmujący się sprzedażą prestiżowych, wysokobudżetowych wycieczek, Asahi Sun Tours Inc. agent, który rozpoczyna sprzedaż oferty w Polsce i agencja turystyczna Miki Tourist.

 

Druga wizyta studyjna odbyła się kilka dni później. W jej skład weszli przedstawiciele takich firm jak Tumlare, dużego gracz w branży, a także Max Mary i Green Bio Corp. niewielkich agentów turystycznych z Osaki i Tokio. Listę zamyka Kuoni jeden najbardziej znaczących touroperatorów, którzy organizują wycieszki do Polski.

“Japończycy oceniali nie tylko infrastrukturę i poziom atrakcyjności naszej kopalni, ale także czy jest bezpieczna” – dodaje Grzegorz Rudnicki z SMZT. Według najnowszych badań o wyborze oferty turystycznej decyzuje dziś ex aequo jakość i bezpieczeństwo, a dopiero później cena.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Tarnogórskiej liczą, że Tarnowskie Góry znajdą się niedługo w ofercie japońskich biur podróży. Kto wie, być może pierwsi turyści pojawią się w mieście gwarków już na wiosnę. Bardzo byśmy sobie tego życzyli. Ugościmy ich po tarnogórsku – dodaje Rudnicki.

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.